Matka prezidenta Si Ťin-pchinga, Čchi Sin, měla k dispozici úplný přepis úředního aforismu předávaného od dynastie Ming až po současnost: »Úředníci se nebojí mé přísnosti, ale bojí se mé poctivosti, a lid není přesvědčen, že mohu sloužit své veřejnosti; veřejnost se neodváží zpomalit lid a poctivost se neodváží oklamat úředníky. Jedině spravedlivostí lze rozlišit správné jednání od špatného, jedině čestným jednáním lze získat prestiž.«
Třicet šest čínských znaků, z nichž každý je varováním a povzbuzením. Varuje to lidi, aby byli jako úředníci nestranní, nezištní, čestní a disciplinovaní.
Toto kaligrafické dílo je krásné, ale také nepochybně odráží dobré rodinné dědictví vychování člověka, který ho vytvořil.
Si Ťin-pching se narodil v červnu 1953 v revoluční rodině, která kladla velký důraz na důležitost rodiny, na rodinnou výchovu a rodinné tradice. Jeho matka říkala, že největší starosti rodičům dělá výchova jejich dětí: »Pokud se, co se dětí týče, vyskytnou problémy, je to neúprosná odpovědnost jejich rodičů.«
Když byl Si Ťin-pching dítě, on a jeho mladší bratr často nosili oblečení a boty, které předtím nosily jejich starší sestry. Když mu bylo necelých 16 let, Si Ťin-pching zareagoval na výzvu země, odjel od rodiny a začal pracovat v severní provincii Šan-si. Před odjezdem mu matka Čchi Sin společně vyrobila matraci. Barevné kusy látky na matraci byly doma nastříhány a poskládány ze starého oblečení. Během jeho práce v okrese Čeng-ting Si Ťin-pching stále tuto matraci používal. Řekl, že k matraci má citové pouto.
Poté, co se Si Ťin-pching nastoupil do vedoucí funkce, svolala jeho matka rodinnou schůzku, na které požádala své ostatní děti, aby se nezapojovaly do obchodních aktivit v příslušných oborech, kde Si Ťin-pching pracoval. V roce 2001 Si Ťin-pching kvůli svému nabitému pracovnímu programu zmeškal oslavu 88. narozenin svého otce a nepřijel domů, aby byl se svými rodiči oslavil novoroční svátky. Čchi Sin se naopak ulevilo, když viděla, jak se její syn věnuje své práci. Řekla Si Ťin-pchingovi: »Dokud děláš svou práci dobře, je to největší vyjádření úcty syna ke svým rodičům.« Si Ťin-pching si uvědomil, že je to pro něho největší úcta.
Čchi Sin se v průběhu let vždy držela jednoduchého životního stylu a zdůrazňovala, že je důležité učit příkladem. Její pracoviště bylo daleko od domova a vždy byla daleko od své rodiny, ale nikdy neuvažovala o tom, že by využila manželových konexí a změnila zaměstnání. Čang Č´-kung, který pracoval po boku Si Čung-sün po dobu 20 let, řekl, že Čchi Sin se nikdy v životě nechovala zvláštně a nebyla ochotna ve své práci zaostávat.
Každý příběh je živou interpretací nestrannosti a čestnosti této revoluční rodiny.
Uplynuly celé roky. Od dítěte, které naslouchalo matčiným příběhům o věrnosti vlasti, přes »dobrého a pracovitého mladého muže« v očích vesničanů z obce Liang-ťia-che, od »idového guvernéra« v očích lidí z provincie Fu-ťien až po vůdce více než 1,4 miliardy obyvatel Číny, kteří se snaží vykročit na novou cestu k národnímu omlazení, Si Ťin-pching vždycky vzpomíná na učení svých rodičů.
Často říká, že služba lidu a čestnost jsou skutečnými vlastnostmi komunistů, a tento skutečný charakter si musíme udržet.
Si Ťin-pching, ovlivněný rodinným stylem, žije velmi jednoduchým životem a nevěnuje velkou pozornost oblékání a stravování. V posledních letech opakovaně vydal instrukce o »plýtvání na špičce jazyka« a vyzval ke spuštění »akce prázdných talířů«. Během »skupinové návštěvy« v roce 2018 Si Ťin-pching vážně prohlásil, že by měl být zachován zvyk pracovitosti a šetrnosti. »V mé rodině nezůstane v misce jediné zrnko rýže.«
Stejně jako jeho rodiče je i Si Ťin-pching na svou rodinu velmi přísný. Poté, co se stal vedoucím kádrem, upozorňoval své přátele a rodinu, že by se neměli zapojovat do žádných obchodních aktivit tam, kde pracuje on, a neměli by dělat nic pod jeho praporem. Prezident Si a jeho manželka Pcheng Li-jüan pojmenovali svou dceru Ming-ce v naději, že bude »žít čistý život a bude pro společnost užitečnou osobou«.
Si Ťin-pching se naučil nazpaměť verše z »Úředních přísloví,« které mu matka vlastnoručně přepisovala. Toto oficiální heslo citoval i na důležitém setkání, kde horlivě nabádal všechny stranické soudruhy, že »jedině spravedlivostí lze rozlišit správné od špatného, jedině čestným jednáním lze získat prestiž«.
»Veřejné prostředky patří veřejnosti a žádný cent nemůže být utracen bez rozdílu. Veřejná moc je pro lidi a žádný cent být použit pro soukromé účely.« Po převzetí štafety dějin vložil Si Ťin-pching budování stylu práce do výšin týkajících se podpory lidu a určující masové založení strany. Během posledních let Politické byro Ústředního výboru uspořádalo každoroční schůze demokratického života, kterému předsedal Si Ťin-pching a pronesl projev, ohledně vedení v kritice a sebekritice. Začátkem letošního roku na třetím plenárním zasedání 20. ústřední komise pro disciplinární kontrolu navrhl Si Ťin-pching využít příležitosti prostudovat a implementovat nově revidovaná disciplinární pravidla k zahájení centralizovaného disciplinárního vzdělávání v celé straně. V současné době je učení a vzdělávání stranických disciplín v plném proudu a vede členy a kádry strany ke skutečné transformaci disciplín a pravidel do politického vědomí, ideologického vědomí a vědomí činnosti.
Si Ťin-pching čerpá sílu od svých rodičů a snaží se být čistým člověkem, který je prospěšný lidem. Po dobu 12 po sobě jdoucích let pomáhal chudému studentovi realizovat jeho »studijní sen«. Také studenta osmkrát osobně navštívil a pětkrát mu odpověděl, aby mu poskytl podporu a povzbuzení. Když pracoval v Ning-te, »vstoupil třikrát do strany« a rozhodl se postavit silnice a vodní elektrárny na venkově. Poté, co se stal generálním tajemníkem, požádal členy strany a kádry na všech úrovních, aby byli umístěni přímo ve vesnicích, aby prováděli »individuální« zmírňování chudoby, což vedlo Čínu k vytvoření zázraku v historii snižování lidské chudoby.
Každý příběh odráží dědictví chování této revoluční rodiny.
Si Ťin-pching si vždy bude pamatovat: »Bez ohledu na to, jak moc se časy mění, bez ohledu na to, jak se mění životní vzorce, musíme věnovat pozornost rodině a jejímu bodování, rodinné výchově a rodinné tradici.«